Pútavý mysteriózny príbeh ║ Spútaní časom ║ recenzia

Mysteriózny príbeh, kde hlavnú úlohu zohráva láska ako hnací motor na prekonanie všetkých prekážok, je zároveň odvážnou sondou do neznámych hlbín nášho podvedomia. Autor ponúka jednu z odpovedí na večné otázky ľudstva, či existuje aj iný život ako ten, čo poznáme. Emotívne silný a precízne vystavaný príbeh zaujme čitateľa od samotného desivého úvodu, až po veľkolepé vyvrcholenie. Spolu s autorom sa vyberieme za hranice reálneho sveta. Kniha Spútaní časom pozýva čitateľa na cestu, o ktorej bude ešte dlho premýšľať.

Spútaní časom je prvotina Martina Repu, ktorá na prvý pohľad o sebe veľa neprezrádza. Ako prvé som si všimla nádherné ilustrácie, ktoré robil autorov starý otec, a nachádzajú sa v celom diele popri jednotlivých kapitolách. Prečítanú anotáciu som brala s rezervou, predsa len veľa krát zveličujú, ale posledná veta sa trafila „kniha pozýva čitateľa na cestu, o ktorej bude ešte dlho premýšlať“. Ak ste knihu nečítali, ani si neviete predstaviť, aké presné to je.
Príbeh začína veľmi bežne, stretávame hlavného hrdinu Matta, ktorý po strate ženy a dieťaťa nie je práve v najlepšom stave. Jediné čo je preňho stále podstatné je myšlienka na nájdenie svojej milovanej rodiny. Už po pár stranách sa však prítomnosť začína prelínať s útržkami spomienok a snov, ktoré sa začnú časom čoraz viac zamotávať, až ostáva otázne čo je reálne a čo len sen.

Celý príbeh je navyše prešpikovaný silnými emóciami, ktoré tvoria veľkú časť deja, keďže predstavujú hlavný dôvod všetkého, čo sa deje. Od temných výčitiek až po lásku v pravom slova zmysle – autor dokáže každú jednu emóciu správne „uchytiť“ a pomocou slov vložiť na stránku. Nič, čo sa stane sa nedá predvídať, všetko je jedno veľké prekvapenie, kde som sa veľa krát klaňala autorovej kreativite. Chopil sa totiž niečoho, čo tu ešte nebolo a vytvoril tak pútavý príbeh, ktorý vás nepustí, ostane s vami ešte dlho po prečítaní.

Som veľký fanúšik mysterióznych filmov, takých, kde si veľa vecí musíte domyslieť a pochopiť sami, pretože sú odhalené len tak trošku. Avšak kníh som takých veľa nečítala, možno tri či štyri. Ani jedna nebola taká dobrá ako táto kniha, dokonca ani väčšina filmov (a to ich mám napozeraných naozaj veľa) nie je taká dobrá. A to už je niečo!
...si chceš prečítať niečo nové a zaujímavé, od čoho sa nebudeš vedieť odtrhnúť.
Naozaj úprimne túto knižku odporúčam, pretože vás obohatí úplne inak, ako by ste od knihy čakali. A ja si autora Martina Repu rozhodne nechávam v hľadáčiku, pretože nechcem aby mi ušlo jeho ďalšie dielo, ktoré dúfam, že bude a najmä čoskoro.

5/5

Za poslanie knižku veľmi krásne ďakujem autorovi.