Mrazivé krimi ║ Dievča v ľade ║ recenzia

Dievča v ľade - Robert Bryndza ║ Grada ║ 2018 ║ 448 strán
 Potom, čo je v parku v južnom Londýne pod vrstvou ľadu nájdené telo mladej ženy, na miesto prichádza detektív šéfinšpektor Erika Fosterová. Obeť, krásna dievčina z mocnej a bohatej rodiny, mala podľa všetkého dokonalý život. Keď Erika začne pátrať hlbšie, vynoria sa súvislosti medzi vraždou a smrťou troch prostitútok, ktoré niekto uškrtil, zviazal im ruky a hodil do vodných plôch po Londýne. Aká je spojitosť medzi dcérou vplyvného aristokrata, ktorý si myslí, že môže ovplyvňovať aj vyšetrovanie, a mŕtvymi imigrantkami? Aké temné tajomstvo dievča v ľade skrývalo? Čím viac sa Erika približuje k odhaleniu pravdy, tým viac sa vrah blíži k Erike. Posledný prípad detektíva šéfinšpektora Fosterovej skončil katastrofou a smrťou piatich policajtov vrátane jej manžela. Erikina kariéra visí na vlásku, musí bojovať s vlastnými démonmi aj s vrahom, ktorý je hroznejší než ktokoľvek, komu dosial’ čelila. Dopadne ho skôr, ako udrie znova?

Dievča v ľade je kniha od anglického autora Roberta Bryndzu ktorý má manžela zo Slovenska, vďaka čomu v jeho knihách môžme nájsť množstvo slovenských postáv. O knihe ste už možno počuli, keďže začiatkom roka bolo okolo nej veľké haló kvôli chybnému prekladu. To sa odrazilo na množstve negatívnych recenzii. Vydavateľstvo sa však k tomu postavilo veľmi dobre; za chybné knihy vrátili peniaze a najmä ju opravili. A práve vďaka tomu vám viem priniesť recenziu na túto knihu, bez toho aby som bola ovplyvnená zlým prekladom.
Všetko sa začína nájdením zamrznutej mŕtvoly dievčaťa z vplyvnej rodiny. Na jej prípad je pridelená Erika Fosterová, ktorá sa vracia do služby po traumatizujúcom období, a dúfa, že práve v práci sa jej podarí vyrovnať so stratou manžela. To z nej robí tak trošku workoholičku, odhodlanú urobiť všetko preto aby odhalila vraha a prišla celej záležitosti na kĺb. Na prvý pohľad jednoduchý prípad však v sebe ukrýva omnoho viac tajomstiev.

Asi začínam prichádzať na chuť detektívkam a trilerom! *potlesk* Alebo mám len šťastie na fakt kvalitné kúsky, ktoré je ťažké ofrflať. Dej bol napínavý a nemala som ani len tušenia kto je vrahom. Zápletka má totiž viacero vrstiev, ktoré siahajú aj tam, kde by som to zo začiatku netipovala. Okrem iného sa tam rozoberá obchod s bielym mäsom, keď do Veľkej Británie prídu dievčatá s veľkými snami a skončia ako prostitútky, čo je veľmi zaujímavá téma, o ktorej často nečítam.
Taktiež "bočná" linka, ktorá sa týkala hlavnej hrdinky Eriky, bola skvelo premyslená a spolu sa to krásne rozuzlilo. Pri viacerých častiach som stránky otáčala s napätím a strachom, čo ma čaká ďalej, v iných som zase túžila čítať rýchlejšie. aby som skôr zistila, ako to nakoniec skončí.
Je celkom zaujímave, keď sa v knihe od anglického autora nachádza toľko informácii o Slovensku (ktoré prekvapivo vôbec nie sú negatívne) a takisto aj veľa postáv zo slovenskými koreňami. Som rada, že som si počkala na opravený preklad a nevykašlala sa na knihu po tom doďobanom prvom pokuse. Autor totiž píše zaujímavo a pútavo, opisuje situácie tak, že máte pocit akoby sa odohrávali priamo pred vami. Knihu aj autora môžem odporúčať a dúfam, že nám od neho preložia aj ďalšie knihy.

4/5

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada.