Napínavý psychotriler ║ Správa od mŕtveho chlapca - Katarína Holetzová ║ recenzia

Správa od mŕtveho chlapca je skvelo napísaná kniha od slovenskej autorky Kataríny Holetzovej, od ktorej som čítala už jej prvé dve detektívne knihy. Narozdiel od nich sa Katarína tentokrát rozhodla napísať psychotriler, čo vo mne hneď vyvolalo veľký záujem. Ako som už v predošlých článkoch spínala, kniha Svorka si ma veľmi získala a dokonca som sa s autorkou aj stretla. Takže áno, keď som si na Instagrame prečítala, že jej ďalšia kniha bude trošku z iného súdka, ovládlo ma nedočkavé nadšenie. A vôbec a neprekvapilo, že hneď ako som knihu doniesla domov, tak mi ju uchmatla mamina.

Hlavná hrdinka Nina sa spolu s manželom presťahuje do pokojného mestečka Canossa, kde chcú začať odznovu nerušení okolím, dúfajúc, že sa jej podarí prekonať depresie. Nina už dlhé roky nemusela pracovať, keďže jej manžel je dostatočne bohatý, preto sa do novej práce učiteľky v súkromnom inštitúte púšťa s elánom a nadšením. Hneď v prvý deň stretne tajomného študenta Damiana Ostrowitza, ktorý jej úplne pomotá hlavu. Nečakane sa ocitá v spleti klamstiev, nedorozumení a jediné, čo vie isto je, že mu chce pomôcť.

Toto je presne ten typ knihy, pri ktorej si musíte pripomínať, že máte dýchať. A nielen napätie stúpa každou stránkou, ale aj príbeh sa čoraz viac zamotáva, až napokon naozaj netušíte, čo je pravda a čo lož. Čo všetko si môže hlavná hrdinka len domýšľať a predstavovať? Aké plány majú ľudia v jej okolí? Takéto a milión ďalších otázok sa vám budú počas čítania vynárať v mysli, vďaka čomu budete musieť knihu čítať ďalej, aby ste na ne našli odpoveď.
Nina nie je prototyp dokonalej hrdinky, práve naopak. Má množstvo chýb, zlých myšlienok, nesprávneho konania a často s ňou budete chcieť zatriasť aby sa spamätala. A aj keď som s jej správaním veľa krát nesúhlasila, ba dokonca ma hnevala, je to skvelo napísaný typ postavy, pretože vás donúti niečo cítiť a určite si ju zapamätáte. Nie je totiž tuctová, nedá sa ju pomýliť z XY množstvom iných postáv. A ja mám takéto "reálne" postavy veľmi rada.

Och, a ten koniec! Koniec bola jedna divoká jazda, ktorú som naozaj ani zďaleka nečakala. Normálne som na chvíľku musela knihu odložiť a zamyslieť sa, všetko si pospájať a utriediť. Klobúk dole pred autorkou, lebo už dlho sa mi nestalo aby ma rozuzlenie takto prekvapilo. Keď už máte prečítaných viacero kníh, tak si poviete, že už to tak trošku zvládnete odhadnúť. Tento záver som však vôbec nečakala. Geniálne!

Odporúčam všetkým milovníkom psychotrilerov a trilerov všeobecne, mystery príbehov, kvalitnej slovenskej tvorby a vlastne úplne každému. Katarína Holetzová dvíha mienku o slovenských autoroch.

5/5