Ľahké ženské čítanie ║ Boh plače potichu, Úlomky ženy 2 ║ 2x recenzia

Boh plače potichu - Hana Repová

Boh plače potichu je prvotina Hany Repovej, ktorá mala nápady na príbehy celý život, ale až teraz sa jej podarilo ich spojiť do ucelenej knihy. Knihu som vnímala v kníhkupectve už od jej vydania, keďže slečny a dámy sa išli o ňu potrhať. Názov ma však veľmi neoslovil, dá sa povedať, že ma skôr odradil, a až po množstve pozitívnych názorov (aj) od ľudí, ktorých poznám, som sa rozhodla, že jej dám šancu.

Príbeh priateľstva Anny, Stely, Everetta a Philipa, ich problémových a najmä poprepletaných životov. Najväčší priestor dostáva Anna, ktorá sa vyrovnáva s bolesťou po strate dcéry a zmiznutia manžela Everetta. Keď sa však Everett znovu objaví, celý jej svet je znovu obrátený na ruby a oporu hľadá u Stely a tiež najlepšieho Everettovho kamaráta Philipa. V knihe sa vystriedajú pohľady všetkých štyroch, čo dodáva deju väčšiu plynulosť.

Ženské romány nie sú zrovna môj šálok kávy, ale prečítať si túto knihu bolo skvelé rozhodnutie. Možno to nebola kniha, ktorá by mi zmenila pohľad na život, či prevrátila svet hore nohami. Ale za to to bolo veľmi príjemné čítanie na jednu peknú nedeľu, plné emócii, ľudského trápenia aj radosti, s kopou (ne)čakaných zvratov a milými postavami. V mojich predstavách pred čítaním, som očakávala niečo úplne iné, dostalo sa mi o dosť komplexnejšieho príbehu a hlbších tém. Nie je to len taká obyčajná "romanťárna", aj keď samozrejme, že tej lásky tam je neúrekom.
4/5
Úlomky ženy 2

Na Úlomky ženy som vám už písala recenziu, konkrétne na prvú knihu a nájdete ju tu. Toto nie sú klasické príbehové knihy s hlavnými postavami, preto ani nezáleží na tom, po ktorej z tých dvoch siahnete. Hlavnou postavou každého krátkeho príbehu či úvahy je totiž každá jedna z nás. Autorky síce písali o sebe a o svojich skúsenostiach, ich myšlienky, pocity a problémy však pozná každá z nás.
A aj keď sa mi prvá kniha páčila, táto mi prišla ešte lepšia. Okrem zaláskovaných príbehov, kde si ona nájde toho pravého a vďaka nemu svoje šťastie, je tu viac priestoru venovanému pre ženskú samostatnosť. Jeden by povedal, že je to viac feministické a možno by mal pravdu. Pretože nájsť spôsob ako byť sama a spokojná, ako sa sa postaviť toxickému vzťahu, ako sa zmieriť s rozchodom a trápeniami, ako pochopiť zmysel slova "sebaláska" je veľmi dôležité.

V týchto príbehoch sa nájdete, aj keď sa budete cítiť osamelo autorky budú také vaše kamarátky, ktoré vás pochopia. Ak by ste sa rozhodovali medzi prvou a druhou knihou odporúčam druhú - je hrubšia, lepšia, má viac príbehov aj citátov. A to najlepšie je nakoniec, môžte si prečítať o konkrétnych autorkách a zistiť, prečo píšu.
 4,5/5