Daj mi tvoje meno, Štyri nočné obdobia, Čtenářka ║ 3x mini recenzia

Daj mi tvoje meno - André Aciman

Daj mi tvoje meno je krásne napísaný príbeh o výnimočnej letnej láske. Príbeh je vyrozprávaný 17-ročným Eliom, ktorý sa zamiluje do mladého profesora Olivera. Odohráva sa v Taliansku, čo je vďaka bohatému štýlu autora v knihe cítiť, miestami som mala pocit, že keď otvorím okno uvidím more, pomarančovník a Elia s Oliverom na bicykloch. Prvá časť knihy z veľkej časti plná úvah, kde sa Elio snaží prísť na to ako to celé začalo, až neskôr sa to rozbieha naplno.

To, čo zo začiatku vyzerá len ako jednostranná posadnutosť, sa časom prehlbuje a pretvára na obojstrannú vášeň. Autorov štýl je navyše taký živý, že máte pocit ako by ste postavy poznali a dokážete sa do nich vcítiť. Ideálne ľahké letné čítanie, pre každého kto je LGBT literatúre otvorený, určite však pre 18+.

4/5
Za knižku ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Štyri nočné obdobia - Matej Rudinský

Veľké prekvapenie. Kniha je veľmi zaujímavá už len tým, ako je napísaná. Autor jednoznačne vie ako používať slová, ako ich štylizovať do slovných hračiek a ako vytvárať inteligentný humor, ktorý pochopia aj tí obyčajnejší. Jednoducho autor vie ako na to. A my vďaka nemu vieme o niečo lepšie, čo sa odohráva v takej mužskej hlave, ktorá je pre nás (ženy samozrejme) často veľkou záhadou.

Kniha Štyri nočné obdobia ponúka životný príbeh muža, konkrétne vývoj jeho vzťahu k ženám. Od drobného chlapca, ktorého ešte len začali zaujímať, až po chlapa s manželkou v dlhoročnom monotónnom vzťahu. Nie je to originálny nikde nevidený životný príbeh - je to životný príbeh. Taký reálny a bežný ako život býva. Mám pocit, že od autora by som si mohla prečítať aj jeho nákupný zoznam a stihla by som sa päťkrát zasmiať a trikrát zháčiť. Naozaj skvelo napísaná kniha.

4/5
Čtenářka - Traci Chee

Táto kniha bola pre mňa jedno veľké nie. Napriek tomu, že myšlienka o svete, kde nikto nevie čítať a práve čítanie je tá najmagickejšia vec je veľkým lákadlom pre každého knihomoľa, po dlhom čase som mala problém knihu dokončiť. Dej sa odvíjal veľmi pomaly a často viazol na nudných pasážach, príliš veľa opisov, hlavná hrdinka bola typická YA hrdinka, o ktorej si teraz už nič nepamätám a veľa vecí mi prišlo veľmi nelogických.

Máme viaceré dejové linky, ktoré sa striedajú s tou hlavnou, čo podľa mňa ešte viac uškodilo, pretože boli ešte nudnejšie. Áno je to možné. Ale úplne najviac mi tam chýbal prekvapivý moment, v ktorý som celý čas dufala. Kniha však určite ponúka neokukanú myšlienku, kde okrem čarovnej knihy nájdete aj pirátov a tajné spoločenstvá.

2/5
Za knižku ďakujem Albatros Media.