Nevyužitý sen každého knihomoľa ║ Zabuchnutá v knižnici - Kasie West ║ recenzia

Keď Autumn zistí, že zostala vymknutá v knižnici a zrejme tam bude musieť stráviť celý víkend, nemá ani tušenia, že tam nie je sama. Zavreli tam aj Daxa. Zo školy ho pozná iba zbežne ako samotára a problémového týpka. Vôbec nepatrí medzi chalanov, ktorí by ju zaujímali. Dúfa, že ju každú chvíľu vyslobodí Jeff – spolužiak, do ktorého je totálne buchnutá. No Jeff nechodí. Čím viac času trávi s Daxom, tým viac sa zbližujú a Autumn zisťuje, že za maskou nevľúdneho samotára sa skrýva viac, ako sa na prvý pohľad zdá. No ako to dopadne, keď sa znovu ocitnú na slobode mimo knižnice?
Kasie West je už v zahraničí svojimi romantickými YA knihami známa, u nás sa začína dostávať do podvedomia až teraz. Minulý rok v lete jej u nás vyšiel Frajer na záskok, ktorého som si zamilovala. Práve preto som sa na jej druhú knihu v slovenčine veľmi tešila. A keď som si ešte k tomu prečítala, že hlavná hrdinka ostane zavretá v knižnici, bolo jasné, že si túto knižku nenechám ujsť. Možno som sa však tešila až príliš, pretože som ostala mierne sklamaná.

Zoberme si len základné "zabuchnutie v knižnici". Neviem ako vy, ale ja by som teda bola nadšená. Celý víkend by som si mohla čítať, dosť možno by si ani nevšimla, že tam je spolu so mnou nejaký chalan. Ani Autumn si to najprv nevšimla, ale nemalo to nič spoločné s knihami. Vlastne mohla byť zabuchnutá úplne hocikde, malo by to rovnaký výsledok, keďže okrem pár kníh hodených na zem, jej bola celá knižnica jedno. Namiesto toho radšej pozerala televízor. Áno, pozerala televízor zabuchnutá v knižnici.

Celkovo tam bolo viacero nezmyselných vecí, pri ktorých som sa pozastavila, že ako je to možné. Napríklad to, že si nikto z jej kamarátov ani len trochu nevšimol, že trpí úzkostnou poruchou. No ak si to všetko odmyslíme, lebo predsa len to je nenáročná knižka pre mladých, ostane nám príjemná knižka na jedno poobedie. Negatíva knihy vyvažujú mnohé pozitíva, ako napríklad to, že sa sa autorka venuje aj iným témam ako je láska. Pravda, láska hrá v tomto príbehu hlavnú rolu, no svoje miesto v ňom mali aj problémy s rodičmi, psychické problémy či hľadanie svojho miesta v živote.

Hlavná hrdinka mi ani trochu nesadla, prišla mi príliš naivná a zaujatá sama sebou. Našťastie máme v knihe Daxa, ktorý je úplne zlatíčko a dá sa povedať, že zachránil celú knihu. Tuším, že Kasie vie napísať skvelých hrdinov, ktorých by každá z nás chcela ako priateľa. Páčila sa mi jeho povaha, to ako sa nesnažil byť nasilu drsňák aj keď ho za neho považovali. O ďalších postavách sme vedeli v podstate len mená, takže sa s nimi nedalo stotožniť.

Ak si chcete niečo od Kasie West prečítať, odporučila by som vám Frajera na záskok. Táto kniha je o dosť slabšia, ale verím, že aj tak sa nájdu čitatelia, ktorých poteší. Všetko mi prišlo unáhlené, málo prebrané, akoby tam toho chcela autorka dať čo najviac, ale zároveň sa jej tomu nechcelo poriadne venovať.
+ oddychové čítanie
+ rodina
+ psychické problémy