Na lovu - Meagan Spooner ║ recenzia

I když Kráska vyrostla mezi šlechtici, zná tajemství lesa lépe než kdokoli jiný. Poté co její otec přijde o majetek, musí se i se sestrami odstěhovat pryč z města. Uleví se jí, protože v lese se už nemusí dál přetvařovat. Jenže při lovu její otec zmizí a Kráska nemá na vybranou. Vydává se ho hledat a stopuje tajemné Zvíře až do jeho království, do světa z pohádek, který ji může zničit, nebo spasit. Ale kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

Ďalší retelling na Krásku a zviera, u ktorého som čakala, že ho budem porovnávať s Na dvore s tŕňov a ruží. Preto vám hneď ako prvé poviem hlavný rozdiel medzi týmito knihami. Na dvore s tŕňov a ruží trošičku pripomína Krásku a zviera, ale veľa ľuďom by to nedošlo, keby si to niekde neprečítali. Je to len mierne inšpirované. Táto kniha je presný opak. Počas čítania máte pocit, že čítate Krásku a zviera, len ju niekto prerozprával s miernymi odlišnosťami. Najjednoduchšie by som túto knihu charakterizovala ako ďalšiu verziu tejto klasickej rozprávky.

Na lovu sa aj nesie v rozprávkovom duchu, nájdeme v nej čarovné číslo tri, či vtáka Ohňiváka. A ako to pri rozprávkach chodí, dej je menej akčný a viac kúzelný. Čo mne trošku vadilo, keďže som sa zo začiatku celkom nudila a opisy len rýchlo prechádzala. Dej sa tiahol a v podstate sa nič zaujímavé nedialo. Neviem či som si zvykla na štýl písania, pochopila príbeh alebo ma vtiahol kúzelný svet, ale druhá polovica mi prišla zaujímavejšia a už som nemala potrebu odložiť.

Hlavná postava Jeva, tiež nazývaná Kráska, bola typická hrdinka z rozprávky. Všetci jej vraveli aká je krásna, ale ona nebola namyslená, netúžila po živote ako barónka, radšej by behala po lese a lovila. A potom tu máme Zviera, ktorý predstavoval spojenie vlka a človeka, čo sa prejavovalo aj v jeho správaní. Zo začiatku bol nevrlý a neľútostný, Jeva v ňom však prebudila jeho ľudskú stránku a pomaly sa stával jemnejším. Táto vnútorná zmena je veľmi pekne opísaná a možno ju pozorovať aj v útržkoch jeho myšlienok, ktoré sa prelínajú s príbehom Jevy. Vedľajšie postavy moc priestoru nedostali, v podstate ma ani nezaujali. Čo mi až tak nevadilo vzhľadom na to, že Jeva aj Zviera mi sadli.

A aj keď príbeh nepriniesol v podstate nič originálne, páčilo sa mi ako niektoré prvky autorka zmenila, či hlbšie vysvetlila. Často sa napríklad rieši, či Kráska v pôvodnej rozprávke netrpela Stockholmským syndrómom. Samotná Jeva čelí tejto myšlienke a myslím, že ju veľmi pekne vysvetlí. Ich vzťah nie okamžitá láska, ale pomaly sa vývijaa a formuje. Takisto sa mi páčilo, že Jeva nebola len obyčajné pekné dievča, ktoré sa producírovalo v šatách a fňukalo, že chce ísť domov. Využíva svoje lovecké schopnosti a dokonca sa od Zvieraťa aj učí.
+ rozprávkový príbeh
+ postupný vývoj vzťahu a postáv
+ sympatická hlavná postava