Úlomky ženy ║ recenzia

2017 ║ román ║ MERIDIANO-press ║128 strán

Kniha silných ženských príbehov a citátov o láske, ženskom svete a ženskej sile... Občas sa smejeme, občas plačeme. Občas sa hľadáme, no nie sme stratené. Sme úplne obyčajné ženy, sme ako vy. Ženy, ktoré budú vždy milovať aj nenávidieť. Smútiť aj sa tešiť. Žiť naplno a nielen prežívať. Lebo chceme....BODKA! Ak sa prichytíš, že ospravedlňuješ sama pred sebou niekoho správanie stále dookola a pýtaš sa, či ťa ten človek vôbec má rád, už len tvoja otázka by ti mala byť odpoveďou. Ľudia nie sú komplikovaní. To my sme si obľúbili slovo komplikovanosť. Skrývame do neho to, že niečo nefunguje. Láska buď je, alebo nie je. Vzťah buď je, alebo nie je. Veci sú vždy jasné. To len my máme strach ich jasnými vidieť, pretože pravda sa nám občas nepáči. Lenže to na nej nič nezmení...
Úlomky ženy sú na slovensku pomerne známy ženský portál. Nezaradila by som sa síce medzi stálych čitateľov, ale na ich články som už párkrát narazila a na ich facebookovej stránke pravidelne "lajkujem" myšlienky a citáty, ktoré pridávajú. Takže keď mi navrhli, či by som si neprečítala a nezrecenzovala ich knihu, nešla som do neznáma, už som zhruba vedela, čo môžem od nej čakať.

Knižka je veľmi útla, taká kabelková verzia, zhltla som ju na jedno posedenie. Obsahuje viacero citátov a článkov, ktoré by som ja najlepšie prirovnala k listom. Sú to ale mierne špecifické listy, lebo sú adresované od autorky k čítateľke. V knihe sa tých autoriek vystriedalo viacero, ale každá sa prihovára práve vám, snaží sa vás povzbudiť, ukázať silu ukrytú v každej žene.

Je to vďaka tomu, že životné príbehy týchto žien, v mnohom pripomínajú tie moje vlastné. Aj keď som možno zažila odlišné veci, pocity, ktoré vyvolali sú v mnohom podobné. Sú to doslovne úlomky ženy; útržky bolesti, lásky, straty aj sily, ktoré zažíva každá jedna z nás. A práve čítanie tejto knižky pomáha uvedomiť si, že v tom nie sme sami. Väčšina z nás si prešla zlomeným srdcom, nenaplnenou láskou, či zúfalým hľadaním seba samej.

Tak ako to býva aj pri poviedkových knihách, vždy sa nájde tá lepšia a tá horšia. Každému sa páči niečo iné a do iného sa vie lepšie vcítiť. Každý článok však prekypuje surovými emóciami, až som niekedy mala pocit, že čítam útržky z cudzieho denníka. Až do konca som však čakala, že príde príbeh, ktorý sa nebude týkať toho, že žena je šťastná, lebo konečne našla lepšieho chlapa. Pretože verím, že šťastie je v našich rukách a nemusíme ho hľadať iba u mužov. Príbehy sú viac orientované na lásku, na čom však určite nie je nič zlé, s tým bojuje každá z nás.

+ intímne príbehy silných žien
+ povzbudivé slová
+ pocity, v ktorých sa nájde každá z nás