Humbook 2017 mojimi očami

AZ Book Tag
O tom, aký bol Humbook sa už popísalo veľa, ale predsa len sa pridám aj ja s mojím názorom. Toto bol pre mňa prvý knižný festival, vlastne celkovo prvá knižná akcia, ktorej som sa zúčastnila. Dokonca som mala to šťastie byť oficiálna ambasádorka a zúčastniť sa programu. Poďme však pekne poporiadku. 

Jenny Han
Pre mňa sa Humbook začal už v piatok - deň vopred. My ambasádori sme mali úžasnú možnosť stretnúť sa súkromne s Joelle Charbonneau v kaviarni SmetanaQ. Už po chvíľke som pochopila, prečo vybrali práve Joelle. Takú milú osobu som naozaj nečakala a aj keď ju porovnám s ostatnými autormi, ktorých som si vypočula na druhý deň, Joelle bola najlepšia. Porozprávala nám rôzne zaujímavosti zo spisovateľského života, ukázala obálku knihy, ktorá ešte len vyjde, nemala problém odpovedať na otázky a bola veľmi vtipná a nabitá pozitívnou energiou. 

Prekladatelia

Na druhý deň, som na Humbook dorazila s menším meškaním, (Pretože raňajky sú zaklad dňa, nie? Alebo som len pomalá.) zábava už bola v plnom prúde. A nie, nesedeli sme tam a nečítali si v krúžku knihy, ako si myslia moji kamaráti. Program bol naozaj plný a človek potreboval Hermionin náhrdelník aby všetko postíhal. A keď sa človek snažil postretávať čo najviac známych ľudí (ako ja), nestihol prakticky nič. 

Instagraf

Dostali sme špeciálny ambasádorský VIP balíček, kde boli dve knihy, humbook taška, tričko, krásny zápisník, záložky a zľavy. Od bežného VIP balíčka sa to líšilo o knihu navyše a tričko. Myslím však, že aj ten bol potešujúci, keďže hodnota balíčka bola vyššia ako suma, čo si človek priplatil. A dostať knihu, ktorá ešte nevyšla, vždy poteší. 

Najviac mi bolo ľúto, že som nestihla záložky ani sviečky so Sharys. Záložky sa minuli extra rýchlo, na sviečkach bolo na mňa priveľa ľudí a primálo čerstvého vzduchu. Za to som však stihla polku Jenny Hanovej, z ktorej som predčasne odišla kvôli tomu, že sa blížila moja časť programu a stretla som pár mojich obľúbených blogerov. Medzi nimi aj moju milovanú Kačku, s ktorou sme hneď využili instagraf, kde ste sa odfotili, dali na instagram a oni vám zadarmo vytlačili fotku.

A.G. Howard

Potom prišiel rozhovor s blogermi na tému "Ako blogovať", kde som bola aj ja a vďaka čomu som bola dosť nervózna. Viete, ja som človek, ktorý sa bojí vystupovať pred ľuďmi, ale aj tak som si povedala, že to nejako zvládnem. Všetko dopadlo dobre, minimálne mi nikto nič iné nepovedal, stres zo mňa opadol a prestalo ma klepať. Doteraz som na seba veľmi hrdá. 

Ako blogovať - som tá s mikrofónom

Okrem tohto ste sa mohli nechať potetovať, naučiť sa fotiť na bookstagram s Olou, točiť knižné videá s Marillee, dozvedieť sa ako sa vyrába kniha, naučiť sa kúzliť s Harry Potterom, či vypočuť si o knihách od prekladateľov. Ak ste ste sa unavili, bola pripravená Chillout zóna, plná vakov na sedenie a rôznych zábavných hier. Pomedzi návštevníkov sa chvíľu prechádzala Joelle a fotila sa s nimi, či taký Princ Ládik (Zibura) si urobil predčasnú autogramiádu hneď pri vchode. A kým som tam ja nebola, stihli pokrstiť knihu Kazimesti od Martina Bečana. Ako vravím, nudiť sa tam nedalo. 

Fotokútik

Zvyšok času mi ubehol až prirýchlo. Snažila som sa postíhať všetkých, s ktorými komunikujem na instagrame, čo sa samozrejme nedalo. Zvyšný program som len kde tu zahliadla kúsok, asi nič som nevidela celé. Ale neľutujem to, lebo som si čas strávený s ostatnými knihomolmi neuveriteľne užila. Veľa sme sa fotili a rozprávali, spoznala som úžasnú Sabču, ktorej veľmi ďakujem, že za mnou prišla.

Celý čas som dúfala, že sa mi podarí kúpiť Divotvurce, ale rada na knižky bola pridlhá, kým sa zmenšila už nebol. Tak som ostala bez knihy a dúfam, že sa mi podarí ju zohnať aj u nás. Najhoršie na celom festivale bol nedostatok jedla. Boli tam len dva stánky, v jednom mali burgre a v druhom vafle. Všetko sa prirýchlo vypredalo a keď som si ja išla kúpiť jedlo o druhej poobede, ostal už len jeden druh burgru, na ktorý som čakala 45 minút. Samozrejme, že začalo k tomu aj pršať a nemala som ho kde zjesť.

HP 20 rokov

Najviac som sa tešila na AZ Book Tag, kde všetky tri autorky odpovedali na otázky, ktoré boli vymyslené na každé písmenko v abecede. Ich odpovede boli veľmi vtipné, no ostala som len po R, to už sa začala tvoriť rada na autogramiádu. Rada bola dlhá, tlačili sme sa a bola som celá dopotená, ale za ten pocit, že máte podpis a fotku od Jenny Han, Joelle Charbonneau či A.G. Howard to stálo. Čisté detské šťastie. Po tomto som sa už celá zmorená pobrala na hotel. 

Knihy, knihy, knihy 

Napriek tomu, že som bola chorá, vďaka čomu som polovične nepočula a strašne ma bolela hlava, som si Humbook užila. Zaspávala som šťastná ako blcha, bol to jeden z najlepších zážitkov v mojom živote a nabil ma množstvom energie. Ešte raz by som chcela poďakovať všetkým, čo sa za mňou pristavili, odfotili sa so mnou, či mi povedali milé slová. Ukázali ste mi, že to čo robím má zmysel. A ďakujem Albatros Media, že prijali medzi svojich ambasádorov aj Slovákov, dali nám možnosť sa zúčastniť príprav a lístky. Už teraz sa teším na budúci rok. ♥

1 komentár

  1. Humbook musel byť určite úžasný zážitok, ľutujem, že som tam nebola, ale snáď budú rovnako dobré aj ďalšie ročníky, ktoré snáď navštívim. Pre mňa boli autorky trochu neznáme, takže som tomu až takú pozornosť nevenovala, ale nabudúce to snáď aj s tým jedlom "vymakajú" trochu viac. :) Program s blogermi a prekladateľmi musel byť určite zaujímavý! A knižky s podpismi určite vždy potešia ^^
    Super report aj fotky!

    OdpovedaťOdstrániť

Všetky komentáre si veľmi cením ♥