V podstate som celkom v poriadku - Gail Honeyman


Rok vydania: 2017
Žáner: Ženský román
Počet strán: 320
Vydavateľstvo: Plus

Anotácia: Eleanor Olifantová je čudáčka. Vymyká sa všeobecným predstavám o spoločenskom správaní a má vo zvyku povedať presne to, čo má na jazyku. V spojení s nezvyčajným výzorom – zjazvené líce, rukavica na zakrytie ekzému – to znamená, že Eleanor je samotárka alebo, ako sama seba nazýva, „sebestačná bytosť“. V starostlivo rozvrhnutom živote a s telefonátmi od „mamy“, ktorá sedí vo väzení za neznáme zločiny, jej zdanlivo nič nechýba. Všetko sa však zmení, ked sa Eleanor zaľúbi do miestneho hipsterského hudobníka Johnnieho. Počas príprav na neodvratné spojenie s objektom svojej túžby sa Eleanor zoznámi s novým chlapíkom z práce Raymondom. Hoci Eleanor neveľmi príťažlivým kolegom spočiatku trochu pohŕda, postupne v ňom získava prvého ozajstného priateľa vo svojom živote. Vďaka Raymondovi nájde odvahu čeliť démonom minulosti a zisťuje, že láska je čosi viac, ako ju naučila „mama“...
Mám pre vás ďalšiu recenziu v podobe piatich dôvodov, prečo si túto knihu určite treba prečítať. 

1. Brilantný príbeh - Táto kniha je tak krásne a jednoducho napísaná. Všetkého je tam dosť a ničoho tam nie je priveľa. Autorka opisuje nepríjemné veci a traumatické udalosti živo, ale zároveň veľmi milo a niekedy až vtipne.

2. Úsmevná hrdinka - Eleanor je perfektná. V mnohých spôsoboch ma jej asociálnosť rozosmiala. Má rada svoje zvyky a každý deň má dopredu naplánovaný. Čo pre ňu nie je vôbec ťažké, keďže posledných deväť rokov každý jej týždeň vyzerá rovnako. A keď sa jej rutiny začínajú búrať a jej život meniť, prináša to so sebou veľa situácii, ktoré sú možno pre nás bežné, ale ona ich zažíva prvý krát. A so všetkým sa vysporiada svojsky. 

3. Nenútené smutná - Všetci poznáme tie knihy, v ktorých sú natlačené emócie tak, aby boli schválne smutné alebo depresívne. Tento príbeh je smutný, ale takým svojim nenúteným a nemanipulatívnym spôsobom, ktorý vás dostane ešte viac. Ja som si viackrát poplakala, no najmä keď ma zasiahlo, aké to má Eleanor ťažké, aká je osamelá, a hlavne nad tým, ako sa s tým vysporiadala. 

4. Žiadna romantika - Romantiku tu naozaj nehľadajte. Toto nie je príbeh o láske, ale o hľadaní seba samej. A ja som bola za to vďačná. Čakala som typickú zápletku, kde sa hrdinka zamiluje a chlap jej vylieči všetky problémy. Našťastie sa tak nestalo a dokonca sa ani jej problémy nevyriešili akoby zázračným mávnutím prútiku. Príbeh tak pôsobí omnoho realistickejšie. 

5. Dostane sa pod kožu - Aj keď sa kniha na začiatku môže zdať len ako ďalší príbeh o 30 ročnej čudáčke, časom sa odkrývajú drsné príbehy z minulosti. Prirátajte k tomu "pár" psychických problémov, ktoré vyústia do krajných situácii, a starosti, s ktorými sa stretávame aj my. Táto kniha vo vás zanechá stopu, veľmi hlbokú stopu, a verím, že Eleanor ponesiete v srdci ešte dlho. 

Túto knihu vám naozaj odporúčam, najmä ak si chcete prečítať niečo o trošku vážnejšie a nie sladký YA príbeh. Ja som vďačná, že sa mi dostala do rúk a priniesla mi mnoho nových myšlienok o živote.
Za recenznú knihu ďakujem Albatros Media. Môžete si ju kúpiť tu.



1 komentár

  1. Pekný článok, o knihe som doteraz nepočula, ale zaujala ma. Mám rada čudáckych hrdinov a keď sa to navyše nezvrhne na romantiku, hmmm, to znie dobre. :) Inak som si pri článku spomenula na môj obľúbený príbeh Muž menom Ove, zajímalo by ma, či je to niečo také.:)

    OdpovedaťOdstrániť

Všetky komentáre si veľmi cením ♥