R: Bez srdce - Marissa Meyer

júna 21, 2017


Rok vydania: 2017
Žáner: Fantasy, romantika
Počet strán: 416
Vydavateľstvo: Egmont (ČR)

Anotácia: Catherine je jednou z najžiadanejších dievčat v ríši divov a o ruku ju chce požiadať sám Kráľ. Ona má ale iné sny, netúži stať sa Kráľovnou. Keď stretne na kráľovskom plese pohľadného a záhadného Šprýma, rozhodne sa, že nebude len figúrkou v hre niekoho iného. So Šprýmom sa začne potajomky schádzať aj napriek tomu, že obaja riskujú Kráľovu neľúbosť a hnev jej rodičov. Cath je však pevne odhodlaná zvoliť si vlastnú cestu, lenže v krajine plnej kúziel, šialenstvo a netvorov má osud iné plány.





Krajinu zázrakov som mala od malička rada. Zvieratká čo sa obliekajú, ľudia v úlohe kariet a ostatné nepredstaviteľné nezmysli boli pre mňa vždy lákavé. Preto, keď som mala možnosť ponoriť sa znovu do tejto krajinky, trošku z iného uhla a inými očami, neváhala som.

Kniha veľmi hodnoverne zachytáva svet predstavený Lewisom Carrollom, Marissa proste vie ako písať príbehy založené na už existujúcich knihách. Myslím, že Lewis by bol s jej dielom spokojný. Chvíľku mi trvalo si na niektoré veci zvyknúť, ľutovala som, že som si predtým aspoň nepozrela najnovší film. Predsa len nie je bežné, že keď sa ti sníva o chlapovi, tak ti v posteli narastie citrónovník, alebo okolo teba behá mačka, ktorá má viditeľnú len hlavu alebo chvost.. Ale netrvalo dlho a bola som pohltená.

Ako to už zvykom býva, hlavná hrdinka Cath mi miestami liezla na nervy. Stále som sa jej snažila poradiť, čo má robiť, aj keď mi bolo jasné, že ma nepočuje. Aj keď je od začiatku jasné, že z nej bdue Srdcová kráľovná, drobná nádej na šťastný koniec tam bola. Celkovo je veľmi zaujímavé čítať príbeh o tom, ako sa z bežného milého dievčaťa stane chladnokrvná kráľovná. A Šprým... Šprým bol perfektný. Milý, vtipný, dobrý, viac ako človek môže od šaška chcieť. Každý z nich bol úplne iný a zároveň k sebe perfektne sadli.

Zo začiatku ide dej veľmi pomaly, prvé strany sa síce čítali dobre, ale nedialo sa tam toho veľa. Potom prišiel zlom a posledných 100-200 strán som sa od knihy nevedela odtrhnúť. Proste som chcela vedieť, čo sa bude diať ďalej, ako to vyriešia. Malé "negatívum" môže byť to, že Cath miluje pečenie stále sa tam spomínajú rôzne druhý lahodných koláčov. Verte mi, že vám z toho vyhladne.

Túto knihu by som označila ako povinnú jazdu pre všetkých fanúšikov Alici v krajine zázrakov. Či už ste čítali knihu alebo videli niektoré z filmových spracovaní, ak vás tento svet uchvátil, kniha vás nesklame. A navyše ak ste niekedy rozmýšľali ako sa Srdcová kráľovná stala takou... bez srdca, načo ešte čakáte? Avšak, aj ak nie ste fanúšikom tohto sveta, Marissa je perfektná spisovateľka a je malá šanca, že vás kniha neuchváti.

Za recenznú knihu ďakujem Albatros media. Môžete si ju zakúpiť tu







You Might Also Like

2 komentárov

  1. Cinder bola super... aj druhý diel sa mi páčil, len ešte som akosi nemala čas sériu dočítať. Pokiaľ ide o túto knihu, aj som o čítaní uvažovala, ale napokon som to zavrhla. Alica v krajine zázrakov sa mi nikdy nepáčila a celý ten svet mi prišiel úplne na hlavu a bez hraníc. Neviem... mne sa páči, pokiaľ má aj fantasy svet nejaké hranice a tým, že tu žiadne neboli, tak akosi sa pre mňa vyparil ten moment prekvapenia. Wááá, toto sa tam fakt mohlo stať? Keď hranice neboli, mohlo sa stať hocičo, tak to už nie je taká zábava.

    Skúšala som to aj so sériou Splintered, lebo ma presviedčali, že je to super, ale ani s tým som veľmi nepochodila. :/
    Toto asi fakt nie je pre mňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa na Cinder chystám už tak dlho a stále sa k nej neviem dostať. :/ Mne sa to práveže preto páčilo, ale tak každý sme iný. Chápem však tvoj pohľad, dáva to logiku. :) Je dobré vedieť čo fakt nemusíš, aspoň sa tomu môžeš zďaleka vyhýbať :D

      Odstrániť

Všetky komentáre si veľmi cením ♥