R: Netvor je zver - Peternelle van Arsdale


Rok vydania: 2017
Žáner: Fantasy
Počet strán: 360
Vydavateľstvo: Slovart

Anotácia: Alys mala sedem rokov, keď sa zjavili požieračky duší. Spolu s ostatnými deťmi ju zachránili a zverili do rúk pobožným dedinčanom v neďalekej osade. Po ôsmich rokov života v strachu sa v Alys niečo zlomí. Cíti, že má niečo spoločné s požieračkami duší, a možno aj s Netvorom, čo obýva okolité lesy. No na duši ju ťaží zvláštny dar, o ktorom nemôže nikomu povedať - okamžite by ju označili za bosorku a upálili. Mladé dievča však dychtí po slobode. Po rodinnom nešťastí, sa ocitne uprostred toho najtemnejšieho lesa a spomína na detské rýmovačky, ktoré ju varovali pred Netvorom. V lese jej ale hrozí nebezpečenstvo nie len z temných zákutí... ale aj z hĺbky jej srdca i duše. Ani Netvor, ani Alys totiž nie sú tým, za čo ich ostatní považujú.

Táto kniha ma dostala. Je magická, tajomná, jemná a zároveň krutá. Chcem vám o nej povedať všetko, ale zároveň nechcem- to aby ste si ju užili rovnako ako ja. Tiež som o nej veľa nevedela, len že je prekvapivo super. Nevedela som čo mám od príbehu čakať a každý stránka bola pre mňa prekvapením. Takúto knihu som ešte nečítala.
Keby som sa ju snažila niekde zaradiť, pravdepodobne má najbližšie k rozprávke, ale k takej strašidelnej a tajomnej rozprávke. Rozhodne nie rozprávka, ktorú budete čítať malým deťom pred spaním.  Môže sa stať, že potom nebudú môcť zaspať. A určite to nebude len tým, že budú chcieť vedieť viac ako ja. Väčšinu knihy som totiž prečítala v noci, nedokázala som sa odtrhnúť.

Autorka rozhodne vie ako písať aby čitateľa udržala v napätí. Aj keď ste o nej ešte nepočuli, v knižnom svete rozhodne nie je nová. Peternelle totiž pracuje ako knižná editorka. Niet sa čomu čudovať, že vie ako napísať pútavú knihu, ktorá vystupuje z radu ostatných.
Hlavnou postavou knihy je Alys, ktorá v knihe rastie a dospieva. Na začiatku je malé nevinné sedemročné dievčatko, ktoré o živote veľa nevie a ešte menej vie o sebe. Celý čas sa snaží zistiť kto vlastne je a páči sa mi, že sa vyvíja a mení. Bohužiaľ to je jediná postava, do ktorej sa mi podarilo vcítiť. Ostatné sú tam len okrajové, nie moc do hĺbky opísané a v podstate mi na nich nezáležalo. Netvor tam tiež nehrá až takú veľkú rolu, ako by človek čakal podľa názvu. Ešte som si celkom obľúbila dvojičky - Benedictu a Angelicu. Sú veľmi zaujímavo vykreslené, ich láska medzi sebou a zároveň ich nenávisť k ľuďom.
V knihe sa stretávame aj s láskou, aj keď by som povedala, že len tak jemne. Nie je to žiadna spaľujúca vášeň, skôr prirodzená láska, ktorá vznikla tak nejak automaticky. Ale podľa mňa to nebol žiaden problém, presne to ladilo s knihou a predsa len to nemal byť romantický príbeh.

Trošku mi vadil urýchlený koniec, predsa len by som tomu dopriala ešte pár strán a aby to bolo trošku viac rozvinuté. To však môže súvisieť s tým, že sa mi s knihou nechcelo rozlúčiť. Autorka síce nechystá pokračovanie, ale píše podobný štýl temnej rozprávky a už  teraz sa na to teším.

Odporúčam všetkým, ktorých lákajú tajomné a nezvyčajné príbehy, a majú chuť vyskúšať niečo, čo ešte nečítali.
 4/5

Za poskytnutie recenznej knihy ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte zakúpiť tu.



10 komentárov

  1. Táto kniha ma veľmi zaujala. Hlavne tou atmosférou a absolútne netuším, čo od nej čakať. Chcela by som si ju určite na leto kúpiť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tajomné a nezvyčajné príbehy ma naozaj lákajú a tento príbeh čím ďalej tým viac :D Ja si budem musieť knihu vážne tiež kúpiť, inak sa zbláznim z tej nedočkavosti, o čom to celé je, ale aj nádeje, žeby sa mi mohla konečne zapáčiť YA (keďže ma opäť tento žáner iba sklamáva -_-)...takéto čítanie ma vážne nesmierne láka ^.^ A rozprávky milujem!❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto YA by sa ti mohla páčiť, nie je písaná tým zvyčajným YA štýlom :)

      Odstrániť
  3. Hezká recenze, akorát moc nejdou přečíst ty citace :( Knížka vypadá velmi zajímavě a už ji mám zapsanou v seznamu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na notebooku mi ich ukazuje pekne, na ostatných zariadeniach ich akosik zmení :/ Musím to nejako prerobiť.

      Odstrániť
  4. Výborná recenze :) Tahle knížka mě hodně láká i tím, že jsem slyšela, že má zvláštní styl psaní a pohádkovou atmosféru :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda má, je to taká strašidelná rozprávka :)

      Odstrániť
  5. Moc pěkná recenze! :) Na knížku jsem už narazila, ale nevěnovala jsem jí příliš velkou pozornost, a teď musím říct, že mě hodně zaujala! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, som rada, že moja recenzia splnila svoj účel :)

      Odstrániť

Všetky komentáre si veľmi cením ♥