R: Rytier siedmich kráľovstiev - George R. R. Martin

apríla 30, 2017


Rok vydania: 2017
Žáner: Fantasy
Počet strán: 332
Vydavateľstvo: Tatran

Anotácia: Sto rokov pred Hrou o tróny sa po Západnej zemi túlali dvaja nezvyčajní hrdinovia. Rytier siedmich kráľovstiev, ser Dunkan, vyrastal ako bezprizorná sirota v Kráľovskom prístave, kým sa ho neujal potulný rytier Arlan z Mincostromu. Bol mu otcom i učiteľom, vštepil mu rytiersky kódex, zmysel pre česť a spravodlivosť i bojové umenie rytierov. Po jeho smrti Dunkan zdedil meč a tri kone, no najmä ctižiadosť presláviť sa ako najlepší z rytierov. George Martin umiestnil príbeh do dávnoveku, keď v Západnej zemi už dvesto rokov vládli potomkovia Aegona Dobyvateľa, ktorí zjednotili Sedem kráľovstiev a ukuli Železný trón. Aegon Piaty uznal právo na trón aj svojmu ľavobočkovi Daemonovi. Ten sa vzbúril proti svojmu nevlastnému bratovi. Jeho povstanie bolo potlačené na Červenom poli, no rozdelilo celú ríšu na dva tábory. Nepredvídateľný a napínavý príbeh mapuje storočie pred udalosťami v Hrách o tróny. Znovu sa stretávame s mocnými, nám už známymi rodmi, tentoraz však nezdieľame intrigy mocných, ale sledujeme dobrodružstvá potulných rytierov a ich panošov. Osobitý štýl autora, drobnokresba charakterov, intrigy a závisť či rytierske súboje nám nedovolia pustiť knihu z ruky.



Ak ma sledujete dlhšie, určite viete, že som veľký fanúšik Piesne ľadu a ohňa. Pre mňa je Martin istota dobrého čítania. Málokto dokáže vymyslieť taký perfektný príbeh, ktorý na seba nadväzuje do takých detailov ako on.

Kniha obsahuje tri príbehy z čias zhruba 100 rokov pred udalosťami v Hre o tróny. Všetky rozprávajú dobrodružstvá rytiera Dunka a jeho pánoša Egga. Túto dvojicu som si hneď zamilovala, sú perfektne zohratí a majstrovsky napísaní. Dunk je veľký a mocný chlap, no rozumu moc nemá, ale vďaka tomu pôsobí uveriteľnejšie a viackrát sa na ňom dá zasmiať. Je to príjemná zmena keď je hlavná postava obyčajný človek s množstvom chýb, ktorý musí tvrdo pracovať aby sa niekde dostal. Egg je naopak drobné chlapčiatko so šikovnými rukami a bystrými nápadmi. Viac vám k nemu povedať nemôžem, aby som vám neprezradila dej, ale verte mi, že sa vám bude páčiť. :)

Pre ľudí, ktorí nečítali Hry o tróny môže byť veľmi mätúce množstvo mien, ktoré sa tam vyskytuje. Ja som si o rodoch pozerala veľa vecí aj na internete, dokonca som si čítala celý rodokmeň Targaryenov, preto to pre mňa bolo plus. Ale nebojte, v deji sa nestratíte aj keď ich nebudete poznať. Dunk je tiež z toho popletený a našťastie pre všetkých má pri sebe Egga, ktorý mu všetko rád objasní.



V knihe nechýbajú rytierske turnaje, politika, boje a priateľstvo. Jediné s čím sa tam nestretnete je romantika, ale tá mi ani nechýbala. Dej je dynamický, ľahko čitateľný, s množstvom prekvapivých zápletiek - predovšetkým v poslednom príbehu. Kniha obsahuje nádherné ilustrácie, ktoré nakreslil Gary Gianni a naozaj mi pomohli s vyobrazením mnohých scén.

Knihu by som odporúčala všetkým fanúšikom Hry o tróny, či už kníh alebo seriálu, a tiež tým, ktorí majú radi príbehy o čestných rytieroch. Je to taká príjemná historická oddychovka, ktorá nesklame.

4/5
-
Za recenznú knihu ďakujem kníhkupectvu PantaRhei. Knihu si môžte kúpiť tu.

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Vôbec som si nevšimla, že nejaká takáto kniha vychádza. Ale tak ja som dobre pozadu. Najprv som začala pozerať seriál GoT, ktorý som pozrela len po tretiu sériu, lebo potom ma to už akosi nebavilo. A až vtedy som si prečítala prvý diel knihy, ktorý bol vlastne taký istý ako prvá séria seriálu, len plus k tomu kopu opisov navyše. Autor píše veľmi dobre, vytvoril naozaj komplexný svet, ale asi som spravila chybu, že som najprv pozrela seriál, lebo tým pádom ma to už tak nebavilo a v čítaní som po prvej časti ani nepokračovala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To máš pravdu, prvá kniha je zhodná s prvou sériou. Potom sa to už viac oddeluje, lebo autor nechcel aby seriál prezrádzal dej kníh (hlavne tých, ktoré majú ešte len výjsť) :)

      Odstrániť

Všetky komentáre si veľmi cením ♥